Mira Grant - Przegląd końca świata: FEED | RECENZJA

+ 2 comments
Na początek krótkie wyjaśnienie mojej nieobecności. Wyjechałem na wakacje, a w miejscu, w którym się znajdowałem miałem niemały problem z dostępem do Internetu. Aby nie tracić wolnego czasu na poszukiwanie zasięgu... zająłem się odpoczynkiem. Chyba nikt się nie obrazi. A teraz już do rzeczy!

 ------------------------------------------------------------------------

Od dawna lubiłem książki o tematyce postapokaliptycznej. Swoją drogą nie tylko książki (świetnie się bawię oglądając serial The Walking Dead). Gdy tylko pojawiła się taka szansa, sięgnąłem po Przegląd końca... Czy było warto? O tym przeczytacie poniżej.


Akcja powieści dzieje się w 2040 roku, kiedy świat radykalnie się zmienił. W 2040 roku nikt już nie wyobraża sobie poruszania się bez broni i nikogo nie dziwi bolesne badanie krwi niemalże na każdym kroku. Do zmian przyczyniły się wynalezione w 2014 roku lekarstwa na raka i przeziębienie. 
Główni bohaterowie to drużyna blogerów, której udało się zdobyć wyłączność przy relacjonowaniu kampanii politycznej senatora Rymana. Dla młodych blogerów jest to szansa na wybicie się na wyższe miejsca wśród blogów oraz uzyskanie samodzielności w sieci. Wszystko komplikuje się, gdy blogerzy dowiadują się o rzeczach, o których, według niektórych osób, nikt nigdy nie powinien się dowiedzieć. 

Cały czas spotykamy się z tematyką zombie. Zarówno jeśli chodzi o książki czy seriale/filmy. Jednak Mira Grant stworzyła coś świeżego. Przedstawiła świat ogarnięty przez zombie w nieco innym świetle niż jakikolwiek inny autor przed nią. Jej dzieło mimo iż zalicza się do gatunku thrillera oraz horroru, naszpikowane jest dobrym humorem. Dzieło jest usłane trupami, które mogą nas zaskoczyć jeśli nie będziemy zbyt uważni i zbyt szybko się odwrócimy. Zawarte teorie spiskowe, które okazują się nie tylko teoriami również warte są uwagi czytelnika. Na koniec dodam, że zakończenie trochę mnie zaskoczyło. Myślę, że warto było poświęcić tej powieści swoje wolne chwile. Z niecierpliwością czekam na kolejne części trylogii Newsflesh

M.

Książkę przeczytałem dzięki wydawnictwu:

2 komentarze:

  1. Zdecydowanie coś dla mnie. W zasadzie nie czytam i nie oglądam nic co związane z zombie, ale szczerze mówiąc, Twoja recenzja wzmogła moją ciekawość, zwłaszcza że bliska jest mi tematyka postapokaliptyczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematyka zombie niby jest już 'oklepana', jednak M. Grant podeszła do tego w nieco inny sposób. Polecam. :)

      Usuń